Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с АР 147 1.9 JTD 8V 115 к.с. 2001 г. - мудна, шумна и пуши много ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с АР 147 1.9 JTD 8V 115 к.с. 2001 г. - мудна, шумна и пуши много ...

    Здравейте колеги,
    От известно време имам проблем с Алфата. По-мудна е в ниските обороти (изобщо не поема добре), малко по-шумна и пуши много черно.
    Дебитомерът е сменен и геометрията на турбото е почистена предиди 10000-12000 км в Екстрийм, така че изключвам варианта да е от тях.
    Някакъв майстор тук във Враца се беше учил върху колата, но това беше преди да я оправят при Бобо. Доколкото знам беше пипал нещо по изпускателните колектори, зацепването и не беше сглобил добре турбото.
    Понякого при мокро време около 2500-3000 оборота изписва грешка Motor Control System Failure, но мисля, че тук се мокри един датчик, който стои върху кутията на въздушния филтър. Моля ви дайте някъкви насоки....

  • #2
    Първоначално публикувано от niki_future Покажи съобщение
    Здравейте колеги,
    От известно време имам проблем с Алфата. По-мудна е в ниските обороти (изобщо не поема добре), малко по-шумна и пуши много черно.
    Дебитомерът е сменен и геометрията на турбото е почистена предиди 10000-12000 км в Екстрийм, така че изключвам варианта да е от тях.
    Някакъв майстор тук във Враца се беше учил върху колата, но това беше преди да я оправят при Бобо. Доколкото знам беше пипал нещо по изпускателните колектори, зацепването и не беше сглобил добре турбото.
    Понякого при мокро време около 2500-3000 оборота изписва грешка Motor Control System Failure, но мисля, че тук се мокри един датчик, който стои върху кутията на въздушния филтър. Моля ви дайте някъкви насоки....
    Трябва да се види на диагностика, но много прилича на проблем с ЕГР-а.
    Чистен ли е когато са ти оправили колата при Бобо?
    sigpic

    Comment


    • #3
      Не съм сигурен, но мисля че да.

      ---------- Post added at 20:09 ---------- Previous post was at 20:07 ----------

      А за дебитомера добре ли е да се чисти?

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от niki_future Покажи съобщение
        Не съм сигурен, но мисля че да.

        ---------- Post added at 20:09 ---------- Previous post was at 20:07 ----------

        А за дебитомера добре ли е да се чисти?
        Добре е, ако е зацапан.Но трябва да внимаваш с какво го чистиш и как го чистиш
        156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

        OEM & Ventura Garage
        http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

        Comment


        • #5
          А забравих да кажа, че колата е пълен мъртвец, когато е студена. Подавам газ, а тя ускорява едвам едвам - почти иска да гасне.......

          Comment


          • #6
            Катализатора как е? Махнал ли си го?
            156 2.4JTD 136+ PS

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
              Катализатора как е? Махнал ли си го?
              Не съм го махал, а между другото те са два....

              Comment


              • #8
                Откачи дебитомера и виж има ли разлика.Това че е нов не гарантира че работи.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от niki_future Покажи съобщение
                  Не съм го махал, а между другото те са два....
                  Ето нещото от което трябва да започнеш
                  И може и накрая и това да излезе и проблема както при доста от случаите, така че действай! Гледам че си от Враца, ако там не намериш къде да ти го махнат, близо си до София имаме си клубни сервизи, където ще ти помогнат за който и да е проблем!
                  156 2.4JTD 136+ PS

                  Comment


                  • #10
                    дроселова клапа? въздушни пътища? чистено ли е? колата не взима въздух щом пуши. разкачи всички въздушни пътища. провери за нацепени маркучи.
                    1.9JTD 105+

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от gjulizar83 Покажи съобщение
                      дроселова клапа? въздушни пътища? чистено ли е? колата не взима въздух щом пуши. разкачи всички въздушни пътища. провери за нацепени маркучи.
                      Всички маркучи са здрави, но преди малко я включих на диагностика и излезе P0235 някакъв датчик на турбото...Някой има ли идея какво да правя?

                      ---------- Post added at 19:16 ---------- Previous post was at 19:08 ----------

                      А след като изчистихме грешката я подкарах и около 2700-2800 оборота изписа Motor Control System Failure. След това независимо от оборотите грешка не изписва. Явно е запаметена и е в някакъв авариен режим.Разлика никаква - тромава, по-шумна и пуши черно...

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от niki_future Покажи съобщение
                        Всички маркучи са здрави, но преди малко я включих на диагностика и излезе P0235 някакъв датчик на турбото...Някой има ли идея какво да правя?

                        ---------- Post added at 19:16 ---------- Previous post was at 19:08 ----------

                        А след като изчистихме грешката я подкарах и около 2700-2800 оборота изписа Motor Control System Failure. След това независимо от оборотите грешка не изписва. Явно е запаметена и е в някакъв авариен режим.Разлика никаква - тромава, по-шумна и пуши черно...
                        Предполагам за този клапан споменаваш в началото на темата.
                        Ето ти нещо полезно от фият форума.........
                        Аз например само съм го почиствал без да разглобявам..........

                        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...668&highlight=
                        sigpic
                        Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                        156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                        147 JTDm 140-Малката манекенка
                        GT- JTDm 150

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
                          Предполагам за този клапан споменаваш в началото на темата.
                          Ето ти нещо полезно от фият форума.........
                          Аз например само съм го почиствал без да разглобявам..........

                          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...668&highlight=
                          Да селеноиса е единият вариант, а другото което мисля е ел. клапан регулатор на турбото.
                          Не съм сигурен дали ЕГР-а ми е затапен. Да го раздлобя ли за чистене?

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от niki_future Покажи съобщение
                            Да селеноиса е единият вариант, а другото което мисля е ел. клапан регулатор на турбото.
                            Не съм сигурен дали ЕГР-а ми е затапен. Да го раздлобя ли за чистене?
                            Точно този клапан управлява турбото.
                            Почисти си ЕГР-а, няма да ти навреди.......
                            sigpic
                            Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
                            156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
                            147 JTDm 140-Малката манекенка
                            GT- JTDm 150

                            Comment


                            • #15
                              Клапана на турбото се управлява от вакум. Вакум маркуча излиза от клапана и влиза в датчика а от него излиза друг маркуч и върви да вземе вакум.
                              Тези маркучи са по тънки от малкия ти пръст на ръката,остаряват и се цепват точно където влизат на мощука. Провери ги хубаво като ги откачиш.
                              Датчика е хванат с две болчета за кутията на въздушния филтър.
                              Няма вакум-няма турбо.
                              Успех
                              Last edited by vovata; d.m.y г., 07:34.
                              Alfa Romeo EX 155 1.8SS,147jtd,156TS,156jtd,
                              159 1.9 няколко. 2.4 няколко, Auto, ръчка - всичко
                              NEW 159 2.0 JTDm Black TI

                              Comment

                              Working...
                              X